Jak sprawdza się w terenie Suzuki SX4 z napędem na 4 koła?

Suzuki SX4 ceniony jest za silniki jakie są w nim montowane. Benzynowe 1,6 i diesel 1,9 zbierają dobre opinie i dają naprawdę niezłe osiągi. A jak pozostałe kwestie w tym azjatyckim modelu? Generalnie nie ma się czego obawiać, bo Suzuki SX4 jak i jego włoski bliźniak Fiat Sedici są dobrymi samochodami, także w terenie. Owszem w wielu wypadkach warto wybrać samochody używane, klasy wyższej, jednak nie każdy potrzebuje monstrum zdolne przejechać po koleinach na zrywkowej drodze. Ale do rzeczy, czy samochody takie jak SX4 mogą być uznawane za sprawne terenówki?

Suzuki SX4 – jak dzielny jest ten Japończyk w terenie?

Suzuki SX4 4WD namieszał na rynku sporo. Jeszcze do niedawna był sedanem, a już dziś jest pełnoprawnym SUV-em z całkiem przyzwoitym napędem na obie osie. Zacznijmy od wnętrza, które także odpowiada za komfort jazdy. Niewiele go różni od Suzuki Vitary.

Pozycja za kierownicą jest w porządku, zapewnia widoczność na przyzwoitym poziomie i do tego cała konstrukcja jest sztywna. Mimo, że konstrukcja tego modelu ma kilka lat, to nadal ma się świetnie. Ale wiek, jest tu na plus. Auto dostępne jest jako używane, wystarczy spojrzeć na ogłoszenia motoryzacyjne.

Zawieszenie jest dobrze zestrojone, daje poczucie panowania nad autem nawet przy sporej ilości zakrętów. Oczywiście do pewnej prędkości, nie zapominajmy z jakim autem mamy do czynienia. Miejmy na uwadze, że crossovery to nie typowe niskie samochody osobowe.

Ale co z napędem Suzuki SX4? Sprawdza się?

Napęd na 4 koła aktywujesz pokrętłem między fotelami. Do wyboru są 4 tryby jazdy:

Auto, czyli niskie zużycie paliwa z aktywacją jedynie w trakcie uślizgu kół

Sport  poprawiający zachowanie auta poprzez regulowany moment obrotowy kół na tylnej osi

Snow mode jak nazwa skazuje idealny na śliskie, zaśnieżone nawierzchnie

Lock to moc na tylnej osi pozwalająca wyjechać z niepewnego terenu. Wtedy też działa system ESP, który panuje wraz z kierowcą nad tym co odczuwają koła

4.7/5 - (3 votes)